Skip to main content

Translated by Kok Liam for Machap Baru

#马接峇魯新村,你的美丽对我而言

......就像昔日的码头边的树叶一样,
......在这条无色的河流上漂流着,
......不停的重复流向,
......到那河岸口。
    (马六甲河口)

......在绝望的丛林中,农民不停游走,
......你们经典的脸,你们村里的气息,
......你们新村的感觉,把我带入这个大家庭,
......马接峇魯的荣耀
......为马六甲增添壮丽。
    (马接峇魯新村)

。。。。。。。。。。。。。。。。。
不寻常,但是在这个时候,我突然想出上面的诗,因为当我在马接峇魯华小礼堂中,有两个美丽的时刻抓住了我。

新村网页版主国廉低声对我说,“村民们时常都不分彼此聚集在一起,参加每个村里的每个活动”。

YB林秀凌深深表露对新村年轻人的爱与期待,也不遗忘其他老幼。

。。。。。。。。。。。。。。。。。。
这一切都始于邀请。

事实上,也只有爱的邀请可以带来更多爱的成果。

国廉,明湖的父亲和我在礼堂大厅的左侧享用晚餐,毫无疑问也不犹豫得到国廉的认同,让我感觉我融入这个大家庭。

这让我选择了这篇博文的标题 - 
#爱接受了一却 - 只在马接峇魯新村。

当YB林秀凌晚上8:39在Machap Walk下车时,可以由她眼神中看到她对新村孩子们的关心与爱,这信息非常地明确,她让我知道她有多希望马接峇魯的孩子能够茁壮成长。

今年中秋,我最好的祝福就是从国廉的母亲手中接过的。

中秋佳节 - 整个节日气氛都在这里发生。

国廉翻译
。。。。。。。。。。。。。。。。。。。
谢谢马六甲网站版主Daniel Ong High Melaka 的选写我们的马接峇魯新村。

原文请进入以下地址观看。。

https://generalabout.blogspot.com/2018/09/love-takes-it-all-only-in-machap-baru.html

Comments

Popular posts from this blog

Berkenaan Sedekah, hubungi 019-6801970 Nur Caren Chung, Pengerusi MACMA MELAKA

Rasulullah bersabda: "Sedekah yang paling afdhal (baik) adalah sedekah yang dikeluarkan dalam bulan Ramadan"  

The ruins of St Lawrence Chapel

​ THE RUINS OF ST LAWRENCE'S CHAPEL These remnants of building structure were identified as the ruins of Rosary Chapel or 'Capela Ermida de Rosario' which was built in the year 1700. This Catholic Chapel was built as a subsitute to the Saint Lorenzo or Saint Lawrence's Chapel is an epitome of Portuguese Chapel that were built outside the Malacca Fort (Forteleza de Malacca). Apart of chapels, the Portuguese have also built convents, strongholds as well as residential buildings outside the city walls. These buildings were built in Bukit China, Bukit Pipi (Bukit Senjuang or Saint John's Hills) as well as within the proximity of docking yards along the River of Malacca, such as this particular site. The dimension or design of this chapel is believed to have been simillar to Sacred Heart Chapel in Tranquera or Tengkera, and this Sacred Heart Chapel has also been evacuated. The role and functions of the Rosary Chapel stopped following the completion of Saint Peter's C